NBTORRENT.COM: PRIMER TRIPLE DEL NBTORRENT

PRIMER TRIPLE DEL NBTORRENT

Encara que per a alguns le resulte extrany, el bàsquet no es va crear amb la línea de tres punts pintada a les cantxes.
La primera data que es coneix de l'existència d'aquesta línia és de 1933. Gradualment va ser instaurant-se en lligues escolars i universitàries d'Estats Units. No va ser fins a la temporada 1979-80 quan Chris Ford (Boston Celtics) va anotar el primer triple en la història de la NBA. En el bàsquet FIBA no va anar fins a acabar l'Olimpíada de Los Àngeles en 1984 quan van decidir implantar la línia de tres punts.

I va ser precisament en aqueixa temporada, la 1984-85, quan Marco Aurelio Alarcón va anotar el primer triple en partit oficial amb la samarreta del nostre club. Va ser en el mes d'octubre de 1984, en un partit disputat en el Col·legi Ramón Laporta de Quart de Poblet. Era el primer partit de la temporada que disputava el junior enfrontant-se al Casa Gijón de Quart en categoria autonòmica. Aquell equip estava entrenat per Cándido Martínez, actual president del NBTORRENT. En la foto podeu veure als integrants d'aquell equip.



De peu, d'esquerra a dreta: Candi, J.C Ferrero, Pedro, el nostre protagonista Marco Alarcón, Julián González, Toni Abellán

Acatxats, d'equerra a dreta: J.F. 'Perico' Lora, Antonio 'Aullidos' Díaz, Paco Román 'El Gamba', José Vicente Merencio y Antonio Calvo.


Però de segur que Marco recordarà aquest partit també per altra circumstància. I és que segons ens relata ell mateix: “En el salt inicial, per la nostra banda saltava Paco Román, que no era el mes alt de l'equip. Vaig vore que el qui saltava per part de l'altre equip li feia un senyal al jugador que tenia just al meu costat. En aqueix moment se'm va creuar la idea i quan vaig veure la bola en l'aire li vaig donar una estirada als pantalons del que tenia al costat baixant-se'l. Vaig aprofitar el moment de desconcert per a dur-me el baló. Després vaig haver d'aguantar tot el partit que em cridara 'maricón', però la bola la hi vaig llevar jo”.

________________________________________________


El guanyador a la pregunta ha estat Sergio (no ens ha deixat el seu cognom).

Ens posarem en contacte amb ell per a donar-li el seu premi.

La setmana que ve nova pregunta, tranquils que hi serà mes fàcil.